گلخونه ی کوچک من
گلخونه ی کوچک من

گلخونه ی کوچک من

شمعدانی که با بذر تکثیرش کردم

سلام دوستان پارسال بذر این شمعدونی رو از گل مادر گرفتم و اقدام به کاشتش کردم یه سری از بذراهم جونه زده بود ولی به خاطر نبود جای مناسب از بین رفتن یه این یکیو تو گلخونم جا دادم و الان شد اینی که میبینید .




در ادامه مطلب مراحل و نحوه کاشت آنو گذاشتم

 

 مراحل رشد بذر  در اینجا براتون میذارم


ابتدا باید به گیاه مادر اجازه دهید تا گلدهی و تولید بذر نماید . بعد اینکه شاخه های گل کاملا خشک و بذرها تشکیل شدند از گیاه مادر جدا میکنیم


بذرها را از غلاف خود به آرامی جدا میکنیم به این شکل 




ظرف یا گلدان مورد نظر را با خاک برگ مرغوب یا با پرلیت و پیت ماس پرمیکنیم آبیاری کرده و سپس بذرهارا روی سطح خاک میکاریم 



بعد چند روز حدود 7 تا چهار روز بذر ها جونه میزنند . 



من چون تو این لیوان های کاغذی یکبار مصرف کاشته بودم مجبور شدم تو لیوان پلاستیکی انتقال بدم 




بعد برا اینکه رشدشو سریع تر کنم تو گلدون بزرگتری کاشتم توصیه ی من به شما اینه که از ابتدا داخل گلدون بزرگتر سایز 14 یا بزرگتر بکارید تا نیاز به انتقال گیاه جوان خود نباشید 





نظرات 2 + ارسال نظر
آنا دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 21:57 http://aamiin.blogsky.com/

چقدر جالب ... من هم دوست دارم حتما امتحان کنم.
شما درباره کاکتوس هم اطلاع دارید؟ دو تا از دوست های من می گن کاکتوس هاشون می میره. به نظرتون چی کار باید کرد؟

سلام
تا حدودی اطلاعات در مورد نحوه ی نگه داری از کاکتوس ها دارم ابیاری و دما و خاک و نور ا
ابیاری چون کاکتوس گیاه گوشتی و ابداری است به ابیاری کمتری نیاز دارد بهتر است که هر موقع سطح خاک کاملا خشک شد ابیاری شوند خاکشون نباید همیشه خیس و مرطوب بمونه چون کاکتوس ها بومی مناطق صحرایی و خشک هستن
نور و افتاب رو رنگ کاکتوس ها تاثیر داره و همچنین رشد هرچه نور زیاد و افتاب پستقیم باشه رنگ ان کدر و کم رنگ تر می شود هرچه نور کمتر و افتاب غیر مستقیم باشه رنگش سبزتر میشه نور کمتر باعث رشد بارید و ضعیف شاخه ها میشه بنابراین بهتره در نور زیاد و افتاب صبح نگه داری بشه طوری که بعد از ساعت 11 در مکان سایه قرار گیرد و خاک نه سبک و نه سنگین نه زیاد غنی مثل خاک برگ نه زیاد فقیر مثل پاسه خالص بهتر است خاکی تهیه کنیم که زود خسی و زود خشک گردد و همچنین دقت کنید که سوراخ های گلدان به اندازه ی کافی باشه تا عمل زهکشی گلدان به خوبی انجام شود از ترکیب خاک باغچه و خاک برگ و ماسه میتونید استفاده کنید یا از خاک مخصوص کاکتوس که بسته بندی فروخته میشه تهیه کنید .
امیدوارم تونسته باشم راهنمایی تون کنم

هادی (قالب حرفه ای وبلاگ) دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 21:29 http://theme.sitesetup.ir

چقدر زیبا بود تصاویر گل. دست مریزاد دارد

ممنون باز هم سر بزن خوش حال میشم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.