گلخونه ی کوچک من
گلخونه ی کوچک من

گلخونه ی کوچک من

کالانکوای مامانم بعد یه سال به گل نشست

سلام دوستان مامانم چند وقت پیش این عکسو برام ارسال کرد پارسال با هم این کالانکواهارو خریدیم ولی مال من گل ندادن ن طول زمستون تو جای کم نوری بودن و ساقه هاشون باریک شده بود ولی مال مامانم گل کرده دوباره 



نرگس شهلا و شمعدونی خوشگلم

سلام دوستان امروز صبح نرگس شهلام شکوفا شد خیلی دوستش دارم از پنج تا پیاز ایکیش فقط گل داد پیازهای دیگه کوچیک بودن فقط برگ تولید کردن   



اینم از شمعدونی سرخابی من که غنچه ها باز و پرگل شده چند وقت پیش بهش کود کریستالون قرمز دادم جواب داده پر گلش کرد 




خریدهای دیروز من

سلام دوستان دیروز از یکشنبه بازار کلی گل و گلدون اورده بودن قیمتش خیلی مناسب بود وسوسه شدیم و خریدیم

اولی کالانکوا ست برام خیلی جالب بود از دوتا رنگ تو یه گلدون کاشته بودند دوتا رنگی که نداشتمو خریدم زرد و قرمز



دومی پامچاله که خیلی تنوع رنگ داشت به زور انتخاب کردم رنگ صورتی خیلی دوس دارم برا همین این رنگی انتخاب کردم رنگ های دیگشم خیلی خوشگل بودن تا به حال پامچال نگه داری نکرده بودم این گل نسبت به سایر گل ها نیاز ابیاری زیادی داره و نباید خشکی ببینه خاکش باید مرطوب نگه دارین و البته زیاد از حدم ابیاری نکنید چون ریشه و ساقه میپوسه در داقع ابیاریش هر روز صبحه 



شفلرا ی خوشگلم

سلام بر دوستان امروز میخوام به معرفی گل شفلرام بپردازم

این گلو وقتی دانشجو بودم از قلمه شو از امور دانشجویی گرفتم و از اون موقع دارمش 

شفلرای که مشاهده میکنید از نوع ابلقه دورنگ بودن برگها زیبایی این گیاهو دوچندان کرده 

شفلرا از گل های سایه دوست به شمار می اید ولی نوع ابلق ان نیاز به مقداری آفتاب دارد پس مکان نیمه سایه ولی پرنور مناسب این گیاه خواهد بود زیر حور مستقیم خورشید رنگ برگ ها کم رنگ میشود و در مکان نیمه سایه و کمی افتابی ولی پرنور برگها رنگ سبز پررنگی به خود میگیرند.ابیاری بعد از خشک شدن سطح خاک انجام می شود

شکوفا شدن نرگس های شیرازم

سلام دوستان متاسفانه عکس های مربوط به نحوه ی کاشت از سیستم پاک شدن انشالله سال دیگه میزارم

هفته پیش که از شمال برگشتیم دیدم نرگس هام شکوفا شدند اونم تو هوای سرد زمستون البته یکم هوا گرم شده بود اینا هم به گل رفتن بعد یهودفعه افت دما داشتیم  

با اینکه هوا سرده باز نرگس هام شادابن 


اون گلدون که هنوز کوچیک موندن نرگس شهلا هستن بعد گلدهی عکس اونارم میزارم




پرتقال دوست داشتنیم

پرتقال
این پرتقال هارو پارسال بهمن ماه کاشتم حدود سه هفته بعدش شروع به رشد کردند و شد اینی که الان میبینید البته اینا چندتا بذر و نهال کنار هم هستن پست های دیگه طرز کاشتو براتون با عکس توضیح میدم 
پرتقال 
رطوبت هوا را دوست دارد نیاز به افتاب کامل دارد محیط نمیه سایه رو نیز تحمل میکند و از گیاهان همیشه سبز میباشد گهگداری برگهارو با ابپاش مرطوب کنید ابیاری منظم بعد از خشک شدن سطح گلدان. خاکش باید زهکشی خوبی داشته باشد.
این عکسه چند وقت پیششه یکم از این بزرگتر شده باید به فکر تغییر گلدونم باشم حیف که نهالا ریشه هاشون بهم چسبیده و نمیشه جداشون کرد به محض جدا کردن خشک میشن مجبوریم همین جوری بذاریم بمونن